Gör ont i mitt hjärta!

Nu när våren har börjat tittat fram, passar man på att vara ute så mycket som möjligt för att njuta av vädret. Det gjorde vi idag efter förskolan. 


Vi har gungställning, sandlåda och rutschkana och andra små roliga saker barnen kan leka med ute i trädgården. Perfekt ställa att spendera lite tid på.

Vi gungade och lekte lite. Sen såg vår granne att vi var ute och ville bara prata lite. Men det tog inte ens 1 minut förrän jag hör att Alicia stor gråter. Som precis var vid mig. Springer fram till trappan ner till vår källaren som är gjord av sten av 4 trappsteg. Där ligger Alicia med sin trehjuling med huvudet nere i stenen och gråter. 

Jag var så rädd för att lyfta upp henne för att se hur illa det gott :'( Jag ser först inget blod och kollar ansiktet snabbt och sen går igenom munnen och näsan. Sen ser jag hennes panna som har en jättebula med skapsår och de kommer lite blod. 
Granen kollade på henne snabbt sen gick jag in med henne för att lägga kyla på pannan. 

Efter ett litet tag lugnade hon ner sig och jag ringde och skickade bilder till Ivan som var på jobb. Vi bestämde oss för att ringa vårdcentralen. De sa att vi skulle bara avvakta och se om hon skulle bete sig annorlunda, bli väldigt trött eller kräka. Hon piggade till snabbt och fick se film som tur är. 

Det gör ont i hela kroppen när jag ser henne. Hon säger att det gör ont ibland och det förstår jag. Usch vad ledsen jag blir. Hennes svullnad har inte lagt sig iän och klockan är 12 på natten nu. Men hon sover gott. Men imorgon kommer jag ringa tillbaka till vårdcentralen om de inte lagt sig och prata med dem. Men antagligen gör det inget om hon mår bra. Men blir så orolig! 

Bilder från när vi varit ute och lekte. Inte på olyckan! 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0